11 Mart 2014 Salı

Lahana İle İmtihanım

Her şey bundan üç hafta önce ne pişireceğimiz bilmememle başladı..
Marketteydim, sebze reyonunun önünde bir sağa bir sola bakmaktaydım.
Mevsimlerden kıştı aslında, hava sıcaktı ama aylardan şubattı..
Patlıcan, kabak, domates, biber alamazdım.

Karşımda kereviz, karnıbahar, pırasa, ıspanak vardı.. 
Acaba ne pişirmeliydim hmh?


Derken gözüme lahana ilişti. Lahanayla ne yapılırdı ki? Lahana sarma, kapuska, lahana kavurma, lahana çorbası aklıma ilk gelenler. Ha bir de turşu, ayy bayılırım..
Neyse lahanayı aldım eve gittim, kapuska yapayım dedim, yine en kolayı o, etleri soğanı kavur, lahanaları doğra, bol salça, acı, pişmeye yakın da bir tutam bulgur attın mı al sana şahane kış yemeği..
Ama ben düşünemedim.
Ben bir lahananın yüz elli gün dayanacağını, yapılan kapuskanın 3 günde biteceğini, kalan lahananın dolabı işgal edeceğini nerden bilebilirdim..
Annem bundan hiiiiççç bahsetmemişti, sahi bizim evde bu işler nasıl yapılıyordu yahu??

Neyse ben bir güzel kapuska pişirdim Sercan'la yedik, güzeldi, ama uzadı tabi, bitmek bilmedi. Kalan lahanayı sakladım buzdolabına, iyice sardım tabi..
Derken tam 3 hafta sonra poşeti gördüm bu ne yahu dedim. Sonraa aaa evet lahana buuuu diye çığlık attım.
Dolabımda sanki o üç hafta beni takip etmişti.
Allah'ım :))
Neyse korkuyla poşeti açtım, bozulmuş, kokuşmuş, küflenmiş bir sebze bekliyordum.
o da ne?
Lahana taş gibi.. Maşallah tık yok, inanamadımmm !!!!


Ya ben bunu ne yapacağım dedim kendime..
Off atsan atılmaz, satsan satılmaz..
Lahanayla ne yapılır sorusunu tekrar sorup, yemek dağarcığımın hiiiç gelişmediğini farkederek, yine n'aptım?
KAPUSKA :)
Ayda iki kez kapuska pişiren bir insan olmaktan gurur mu duysam, oturup ağlasam mı bilemedim..
Dün son tabağımızı yedik.
Sercan baydı.
Baydık...


Ve  dolapta hala lahana var..
İki kişilik bir aile olduğumuza mı yansam, beceri yoksunluğuma mı?
Lahanayla n'apılır ki kuzum?
Yüz maskesi falan?
Olur mu ki?
:)



1 yorum :

  1. Merhabalar;
    Salata denediniz.Limonlu sumaklı, hafif sirkeli çok lezzetli oluyor.İnternetten de tarifler bulabilirsiniz.
    Şimdiden afiyet olsun...

    YanıtlaSil